Întrebări frecvente

Întrebări generale

Dacă cererea de emitere a fost acceptată, dar nu primesc cardul, cum trebuie să procedez?

Pentru a intra în posesia cardului, te rugăm să iei legătura cu consultantul tău Garanti BBVA sau să suni la Serviciul de Relaţii Clienţi 0800 80 1234 număr de telefon gratuit, apelabil doar din reţelele fixe* sau + 40 21 200 94 94, număr de telefon cu tarif normal*.

Cum pot afla detalii referitoare la stadiul aprobării Cererii de emitere Card de Credit?

Pentru a afla stadiul de aprobare a Cererii de emitere Card de Credit poţi vizita orice agenţie Garanti BBVA, sau poţi suna la Serviciul de Relaţii Clienţi 0800 80 1234 număr de telefon gratuit, apelabil doar din reţelele fixe* sau + 40 21 200 94 94, număr de telefon cu tarif normal*.

Ce trebuie să fac dacă îmi pierd cardul sau acesta îmi este furat?

În astfel de situații, sună la Serviciul de Relaţii Clienţi 0800 80 1234 număr de telefon gratuit, apelabil doar din reţelele fixe* sau + 40 21 200 94 94, număr cu tarif normal, apelabil din orice reţea de telefonie şi anunţă imediat că ai pierdut cardul sau că acesta ţi-a fost furat. Procedând astfel nu vei purta răspunderea legată de tranzacţiile efectuate cu cardul tău după ce ai raportat pierderea/furtul acestuia.

În condiţiile în care mi-am schimbat numele, cum pot să-mi reemit cardul cu noul nume?

Te rugăm să depui o copie după noul act de identitate şi o cerere semnată la cea mai apropiată agenţie Garanti BBVA.


Întrebări cu privire la cardurile suplimentare

Cum pot aplica pentru un card suplimentar?

Poţi solicita emiterea unui card suplimentar la orice agenţie Garanti BBVA, sau sunând la Serviciul de Relaţii Clienţi 0800 80 1234 număr de telefon gratuit, apelabil doar din reţelele fixe* sau + 40 21 200 94 94, număr de telefon cu tarif normal*.

Cum este stabilită limita zilnică aferentă cardului suplimentar?

Tu, ca și deţinator de card principal, hotorăşti limita zilnică aferentă cardului suplimentar. Menţionează acest procent în momentul solicitării emiterii unui card suplimentar.

Pot să diminuez limita cardului suplimentar?

Da, trebuie să vizitezi cea mai apropiată agenţie Garanti BBVA şi să completezi formularul aferent.

Cum pot achita suma minimă de plată pentru cardul suplimentar?

Pentru cardul suplimentar, nu există sumă minimă de plată. Toate tranzacțiile efectuate cu cardul principal și cardul/cardurile secundar/e se regăsesc în extrasul de cont al deținătorului cardului principal.


Codul PIN

Cum pot afla codul PIN aferent Bonus Cardului?

Codul PIN îl poți seta singur sunând la Serviciul de Relaţii Clienţi 0800 80 1234 număr de telefon gratuit, apelabil doar din reţelele fixe* sau + 40 21 200 94 94, număr de telefon cu tarif normal*.

Cum pot afla codul PIN dacă l-am uitat?

Codul PIN îl poți reseta singur sunând la Serviciul de Relaţii Clienţi 0800 80 1234 număr de telefon gratuit, apelabil doar din reţelele fixe* sau + 40 21 200 94 94, număr de telefon cu tarif normal*.

Cum schimb codul PIN al cardului meu?

Codul PIN poate fi schimbat sunând la Serviciul de Relaţii Clienţi 0800 80 1234 număr de telefon gratuit, apelabil doar din reţelele fixe* sau + 40 21 200 94 94, număr de telefon cu tarif normal*.


Întrebări despre plata ratelor / limita de credit

Ce este un extras de cont?

Extrasul de cont îţi oferă informaţii detaliate legate de toate plățile și tranzacţiile efectuate cu cardul de credit în luna aferentă extrasului de cont, de limita ta de credit, de valoarea bonusului, de sold.

Cum pot să solicit mărirea limitei de credit?

Te invităm la cea mai apropiată agenţie Garanti BBVA pentru a solicita o mărire a limitei de credit a cardului tău.

Cum pot modifica data emiterii extrasului de cont?

Pentru a modifica data emiterii extrasului de cont poți să suni la Serviciul de Relaţii Clienţi 0800 80 1234 număr de telefon gratuit, apelabil doar din reţelele fixe* sau + 40 21 200 94 94, număr de telefon cu tarif normal* sau poti seta data emiterii prin Garanti BBVA Online, serviciul nostru de Internet Banking. Poţi schimba data emiterii extrasului de cont o singură dată pe lună şi de maxim 2 ori pe an.

Cum pot să achit automat suma minimă de plată aferenta Bonus Cardului?

Dacă doreşti ca suma minimă de plată aferentă Bonus Cardului tău să fie reţinută automat din contul tău la data scadentă, te rugăm să mergi în orice agenţie Garanti BBVA, să setezi opțiunea din Garanti BBVA Online, serviciul nostru de Internet Banking sau să suni la Serviciul de Relaţii Clienţi 0800 80 1234 număr de telefon gratuit, apelabil doar din reţelele fixe* sau + 40 21 200 94 94, număr de telefon cu tarif normal*. Ai grijă ca la data plăţii automate să existe în contul tău suma necesară.

Pot să achit automat suma minimă de plată aferentă Bonus Card din limita de credit aprobată?

Nu este posibil să achiți automat suma minimă de plată din limita de credit aprobată. Suma minimă de plată poate fi reţinută automat numai din contul tău curent la data scadentă, după setarea opţiunii de debitare automată.

Ce este perioada de graţie?

Este perioada în care nu ți se percepe dobândă pentru tranzacțiile efectuate la comercianți, cu condiţia de a achita integral până la Data Scadentă suma datorată la sfârşitul perioadei de calcul pentru care a fost emis extrasul de cont. Ea este de până la 50 de zile: 30 de zile pentru ciclul tranzacțional plus 20 de zile după data emiterii extrasului.

Pentru toate cumpărăturile se percepe dobândă?

Nu se va aplica dobândă pentru toate tranzacțiile efectuate la comercianți, dacă datoria curentă se plăteşte integral până la data scadentă. În cazul retragerilor de numerar, dobânda se percepe începând cu data tranzacţiei.

Cum pot să efectuez plățile lunare?

  • La orice ATM Garanti BBVA
  • Prin Garanti BBVA Online
  • În orice agenție Garanti BBVA
  • Apelând Serviciul de Relaţii Clienţi
  • În locațiile Poșta Română
  • În locațiile Pay Point

Întrebări despre anularea ratelor

Când și cum se pot anula ratele?

Planurile de rate se pot anula oricând fie prin contactarea serviciului Serviciul de Relaţii Clienţi, fie prin solicitare scrisă într-una dintre agențiile Garanti BBVA.

Cum se vor vedea pe extrasul de cont planurile de rate anulate?

În cazul rambursării/returnării în avans a ratelor aferente tranzacțiilor realizate prin Bonus Card, pe următoarele extrase de cont vor fi evidențiate atât ratele inițiale cât și ratele rambursate/returnate, până la momentul postării ultimei rate aferente fiecărei tranzacții în parte. Totodată, pe extrasele de cont următoare poate interveni un decalaj între postarea ratelor inițiale scadente și ratele rambursate/returnate, din prisma datei în care s-a realizat postarea ratei și postarea rambursării/returnării. Astfel, unele extrase de cont pot fi diminuate cu sumele aferente ratelor decalate și implicit alte extrase de cont pot fi majorate cu sumele reprezentând perechi ale tranzacțiilor decalate și evidențiate anterior.

Există vreun cost pentru anularea planurilor de rate?

Această opțiune este gratuită.

La ce trebuie să fiu atent atunci când doresc plata în avans, totală sau parțială, a ratelor?

Simplul transfer al unor sume care depășesc Totalul Datoriei Curente, în contul cardului nu implică, automat, anularea planului de rate. În situația în care doriți plata în avans, parțială/totală, a ratelor viitoare, fie contactați serviciul Serviciul de Relaţii Clienţi, fie solicitați în scris într-una dintre agențiile Garanti BBVA.

În acest caz contravaloarea ratelor solicitate pentru rambursare în avans va fi postată la plată, reprezentând un debit curent. Altfel, disponibilul din contul atașat cardului de credit se va transfera automat pe card la momentul în care se vor posta la plata ratele viitoare sau în cazul în care se vor realiza alte tranzacții cu postare imediată.


Întrebări despre TEHNOLOGIA CONTACTLESS

Cum activez/dezactivez funcționalitatea Contactless?

Activarea sau dezactivarea funcționalității Contactless se poate realiza apelând Serviciul de Relații Clienți sau mergând în agențiile Garanti BBVA.

Plătește rapid prin simplă apropiere a cardului de un POS/terminal cu funcționalitate Contactless fără introducerea codului PIN pentru tranzacțiile de până la 100 lei. Doar la prima tranzacție se va solicită introducerea cardului în terminalul POS și codul PIN. Activarea sau dezactivarea funcționalității Contactless se poate realiza apelând Serviciul de Relații Clienți sau mergând în agențiile Garanti BBVA.

Întrebări despre bonus

În cazul plaților efectuate online, nu se acordă bonus decât dacă există o campanie specială în vigoare, care să menționeze acordarea de bonus pentru tranzacțiile online.
În magazinele partenere nu se acordă bonusul standard în cazul Campaniilor speciale**.

Cum cheltuiesc bonusul acumulat?

Bonusul pe care îl câştigi poate fi uşor folosit la orice Magazin Partener Bonus Card, în orice moment. Nu trebuie să aştepţi! Nu trebuie să dai telefoane! Tu decizi când şi ce să cumperi gratuit! 1 Punct Bonus = 1 RON Poţi alege să utilizezi doar o parte din bonusul acumulat pentru a achita integral sau parţial cumpărăturile făcute la oricare Magazin Partener Bonus Card. Trebuie doar să îi menţionezi vânzătorului în momentul efectuării plăţii că doreşti să foloseşti bonusul acumulat.
Bonusul disponibil poate fi utilizat în rețeaua de magazine fizice partenere Bonus Card regăsite în Lista Parteneri.

Cum câştig bonus?

De fiecare dată când cumperi, câştigi 0.3% bonus, oriunde în lume la magazinele non-partenere. La Magazinele Partenere Bonus Card poţi câştiga până la 10% bonus. Tot ce trebuie să faci este să anunți comerciantul partener să folosească POS-ul Garanti BBVA. Cumperi mai mult, câştigi mai mult!

Ce se întâmplă dacă nu folosesc bonusul acumulat?

Bonusul nu expiră niciodată! Il poţi utiliza pentru cumpărături gratuite oricând doreşti!

Câştig bonus şi atunci când cumpăr în rate la Partenerii Bonus Card?

Da, câştigi bonus şi în cazurile în care cumperi în rate la Magazinele Partenere Bonus Card.

*program zilnic între 9.00 şi 22.00

**Campaniile speciale sunt Campaniile pe o perioadă determinată în care se acordă rate și/sau bonus suplimentar față de condițiile standard în magazinele partenere.
Pentru lista actualizată a campaniilor click aici.

GARANTI BANK SA, cu sediul în Bucureşti, Şos. Fabrica de Glucoză nr. 5, Novo Park 3, Business Center, Clădirea F, et.5 şi 6, sector 2, cu număr de ordine în Registrul Comerţului J40/4429/2009, cod de înregistrare fiscală 25394008, înregistrată în registrul instituţiilor de credit cu nr. RB-PJR-40-066/2009, înscrisã în Registrul ASF cu nr.PJR01INCR/400019/28.03.2019 denumită în continuare „Banca”, va prelucra datele mele cu caracter personal furnizate în legătură cu prezenta solicitare, dupa cum urmează:

Datele personale prelucrate pot fi de tipul: numele, prenumele, numărul de telefon, adresa e-mail, adresa de domiciliu, CNP, profesia, locul de muncă, situaţia familială, economică şi financiară, obişnuinţele/ preferinţele/ comportamentul de plată/economisire/îndatorare şi orice alte date pe care le-am furnizat prin intermediul formularului dedicat de pe website-ul Băncii sau ce vor fi dezvăluite în cadrul convorbirii telefonice ce urmează a fi purtată cu reprezentantul Bancii ca urmare a prezentei solicitări;

Scopurile şi temeiurile prelucrării. Destinatarii datelor personale

(i)  în vederea analizării posibilităţii încheierii unui contract de credit la care voi fi parte sau pentru a face demersuri la cererea mea înainte de încheierea acestui contract, Banca va prelucra datele personale, astfel:

  • transmiterea de notificări/informări în legătură cu soluţionarea cererii de mele de analiză a posibilităţii încheierii unui contract de credit;
  • transmiterea datelor către Garanti BBVA Turcia (şi oricare dintre succesorii legali ai acesteia), societate din Turcia, acţionar indirect al Băncii, care administrează sistemul informatic al acesteia;
  • transmiterea datelor către partenerii contractuali ai Băncii (din România sau din străinătate) în vederea furnizării de servicii externalizate, realizate pentru şi în numele Băncii (de exemplu transmiterea de notificări, arhivare, servicii de relaţii cu clienţii, etc).

(ii) în vederea îndeplinirii de către Bancă a unor obligaţii legale, precum:

  • stabilirea identităţii mele în vederea îndeplinirii obligaţiilor legale ale Băncii din domeniul cunoaşterii clientelei, prevenirii spălării banilor şi combaterii terorismului;
  • transmiterea de informaţii către autorităţile abilitate de lege să solicite şi să primească astfel de informaţii, de exemplu instanţele de judecată, parchete, executori judecătoreşti, Oficiul National de Prevenire şi Combatere a Spălării Banilor (O.N.P.C.S.B.), autorităţi fiscale, notari publici, autorităţi cu rol de supraveghere şi control în domeniul bancar etc;

(iii) în vederea exercitării de către Bancă a unui interes legitim, astfel:

  • transmiterea datelor personale către entităţile care fac parte din grupul Garanti BBVA (toate entităţile afiliate, precum şi toţi acţionarii direcţi şi indirecţi ai GARANTI BANK S.A.), format la aceasta dată din: Garanti Holding B.V. şi G Netherlands B.V. (Olanda), Garanti Bilişim Teknolojisi ve Ticaret T.A.Ş., Garanti BBVA Turcia (Turcia), Banco Bilbao Vizcaya Argentaria SA (Spania), Ralfi IFN SA, Motoractive IFN SA, Motoractive Multiservices SRL (Romania), în scopuri administrative interne (în scopul legitim al realizării supravegherii consolidate la nivel de grup, spre exemplu analiza situaţiei financiare a entităţilor din grup, identificarea riscurilor aferente activităţii grupului, etc.)
  • folosirea datelor de către Bancă în scopuri statistice, cu condiţia pseudonimizării acestora.

 

Transferul datelor personale în străinătate

În realizarea scopurilor de mai sus, Garanti Bank S.A. va putea transfera datele personale în străinătate, doar dacă în ţara destinatară este asigurat un nivel adecvat de protecţie a datelor personale recunoscut prin decizie a Comisiei Europene.

În absenţa unei astfel de decizii a Comisiei Europene, Banca va putea transfera date cu caracter personal către o țară terță numai dacă persoana care va prelucra datele în numele Bancii a oferit garanţii adecvate prevăzute de lege în vederea protejării datelor personale. Doar în conformitate cu garanțiile adecvate prevăzute de lege în vederea protejării datelor personale.

 

Perioada de stocare a datelor personale

În cazul în care voi incheia un contract de credit cu Banca, Banca va stoca datele personale pe durata raporturilor noastre contractuale, cât şi după incetarea acestor raporturi, pentru o perioadă de maxim 10 ani, având în vedere: prevederile legislaţiei bancare privind cunoaşterea clientelei, prevenirii spălării banilor şi finanţării terorismului, prevederile Legii contabilităţii privind păstrarea documentelor justificative care stau la baza înregistrărilor în contabilitatea financiară, necesitatea apărării/conservării drepturilor Băncii în cadrul unui posibil litigiu privind încheierea, executarea sau încetarea contractului de credit.

În cazul în care nu voi încheia un contract de credit cu Banca, Banca va stoca datele personale pe o perioadă de 5 ani de la data solicitării, având în vedere prevederile legislaţiei bancare privind cunoaşterea clientelei, prevenirii spălării banilor şi finanţării terorismului şi necesitatea apărării/conservării drepturilor Băncii în cadrul unui posibil litigiu.

Pentru scopul arhivării datelor conform Legii arhivelor naţionale şi ţinând cont de Nomenclatorul arhivistic (aprobat de Arhivele Nationale) aplicabil la nivelul Băncii şi pentru prelucrarea datelor de către Bancă în scopuri statistice datele pot fi stocate pentru perioade mai mari decat cele indicate anterior.

Drepturile mele

Voi avea posibilitatea exercitării în cazurile şi în condiţiile prevăzute de lege a următoarelor drepturi cu privire la datele personale prelucrate de către Bancă:

  • dreptul de acces
  • dreptul de opoziţie
  • dreptul la portabilitatea datelor
  • dreptul la rectificarea datelor
  • dreptul la ştergerea datelor (“dreptul de a fi uitat”)

Vor putea exista situaţii în care Banca nu va putea da curs solicitării de ştergere a datelor, şi anume:

i. în cazurile în care Banca are obligaţia legală de păstrare a datelor personale;

ii. în cazurile în care datele sunt stocate în scopuri de arhivare în interes public sau în scopuri statistice;

iii. în cazurile în care datele sunt necesare pentru constatarea, exercitarea sau apărarea unui drept în instanţă.

  • dreptul la restricţionarea prelucrării datelor

Drepturile prevăzute mai sus pot fi exercitate prin transmiterea unei solicitări către GARANTI BANK S.A., la sediul central al acesteia, la oricare dintre sucursalele Băncii, precum şi prin mijloace electronice, la adresa de e-mail dpo@garantibbva.ro, furnizând suficiente date care să permita identificarea solicitantului de către Bancă.

  • dreptul de a depune o plângere la autoritatea de supraveghere a prelucrării datelor cu caracter personal în România, plângerea se va depune la Autoritatea Naţională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (A.N.S.P.D.C.P.), cu sediul în B-dul G-ral Gheorghe Magheru 28-30, Sector 1, cod postal 010336, Bucureşti, sub forma unei adrese scrise, la sediul instituţiei, sau electronic, la adresa de e-mail anspdcp@dataprotection.ro.

Prin validarea acestui formular declar că am fost informat/ă şi sunt de acord cu prelucrarea datelor mele cu caracter personal așa cum este descrisă

 

Scopurile si temeiurile prelucrarii. Destinatarii datelor personale

 

(i) in vederea executarii contractului de card de credit, Banca putand efectua urmatoarele actiuni (cu titlu de exemplu):

  • prestarea serviciilor de plata solicitate de mine, precum retrageri si depuneri de numerar, incasari, plati la comercianti (destinatarii datelor putand fi beneficiarii operatiunilor de plata, partenerul/partenerii Bancii care asigura platforma securizata prin intermediul careia care se efectueaza operatiunile de plata electronica ordonate de solicitant, bancile corespondente, prestatori de servicii de compensare a platilor comerciale interbancare - de ex. Societatea de Transfer de Fonduri și Decontări - TRANSFOND S.A, sistemul naţional pentru plăţi în lei oferit de BNR-ReGIS, etc.);
  • transmiterea de notificari in legatura cu modificarea clauzelor contractuale, notificari in legatura cu intarzierea la plata sumelor datorate, etc.
  • transmiterea datelor catre Turkyie Garanti Bankasi A.Ş. (si oricare dintre succesorii legali ai acesteia), societate din Turcia, actionar indirect al Bancii, care administreaza sistemul informatic al acesteia;
  • transmiterea datelor catre partenerii contractuali ai Bancii (din Romania sau din strainatate) in vederea furnizarii de servicii externalizate, realizate pentru si in numele Bancii (de exemplu transmiterea de notificari, arhivare, servicii de relatii cu clientii, etc).

 

(ii) in vederea indeplinirii de catre Banca a unor obligatii legale, precum:

  • stabilirea identitatii mele in vederea indeplinirii obligatiilor legale ale Bancii din domeniul cunoasterii clientelei, prevenirii spalarii banilor si combaterii terorismului;
  • transmiterea de informatii catre autoritatile abilitate de lege sa solicite si sa primeasca astfel de informatii, de exemplu instantele de judecata, parchete, executori judecatoresti, Oficiul National de Prevenire si Combatere a Spalarii Banilor (O.N.P.C.S.B.), autoritati fiscale, notari publici, autoritati cu rol de supraveghere si control in domeniul bancar etc;
  • transmiterea de notificari obligatorii in baza dispozitiilor legale, spre exemplu, dar fara a se limita la notificarile privind demararea procedurii de executare silita, notificarea cesiunii de creanta;
  • transmiterea de catre Banca prestatorilor de servicii de initiere a platii si prestatorilor de servicii de informare cu privire la conturi, a informatiilor necesare prestarii acestor servicii, in baza legislatiei privind serviciile de plata, in cazul in care voi solicita furnizarea unor astfel de servicii. Am luat la cunostinta ca Banca nu va putea refuza transmiterea datelor cu caracter personal in astfel de situatii; in consecinta, in cazul in care nu voi fi de acord cu transmiterea datelor catre un anumit prestator/anumiti prestatori, imi asuma faptul ca Banca nu va initia operatiuni de informare cu privire la conturi sau operatiuni de plata prin intermediul acestuia/acestora.
  • supravegherea video a spatiilor Bancii reprezentand zone de acces, atat din exterior, cat si din interior, zone de lucru cu publicul, trasee de vehiculare si acces in spatiile de depozitare a valorilor.

  • Prelucrarea datelor personale in scopurile mentionate la punctele (i) si (ii) de mai sus este esentiala pentru executarea contractului de card de credit si pentru indeplinirea de catre Banca a unor obligatii legale, astfel incat, in lipsa furnizarii datelor, Banca nu va putea emite cardul de credit suplimentar si presta serviciile ordonate de utilizatorul acestuia.

 

(iii) in vederea exercitarii de catre Banca a unui interes legitim, astfel:

  • transmiterea datelor personale catre entitatile care fac parte din grupul Garanti (toate entitatile afiliate, precum si toti actionarii directi si indirecti ai GARANTI BANK SA), format la aceasta data din: Garanti Holding B.V. si G Netherlands B.V. (Olanda), Garanti Bilişim Teknolojisi ve Ticaret T.A.Ş., Turkyie Garanti Bankasi A.Ş.(Turcia), Banco Bilbao Vizcaya Argentaria SA (Spania), Ralfi IFN SA, Motoractive IFN SA, Motoractive Multiservices SRL (Romania), in scopuri administrative interne (in scopul legitim al realizarii supravegherii consolidate la nivel de grup, spre exemplu analiza situatiei financiare a entitatilor din grup, identificarea riscurilor aferente activitatii grupului, etc.)
  • folosirea datelor de catre Banca in scopuri statistice, cu conditia pseudonimizarii acestora;
  • transmirea informatiilor catre societatile de recuperare creante, in vederea colectarii sumelor restante la credit;
  • transmiterea datelor catre cesionarii creantelor, in cazul in care Banca va cesiona creantele aferente contractului de card de credit in care sunt/am fost parte;
  • transmiterea datelor catre executorii judecatoresti in vederea executarii garantiilor si recuperarii creantelor aferente contractului de card de credit;
  • supravegherea video a automatelor bancare in scopul prevenirii fraudei si in scopul solutionarii unor eventuale reclamatii.

 

(iv) prelucrarea datelor personale in baza consimtamantului meu:

  • Prelucrarea datelor in scop de reclama, marketing si publicitate

    Optiunile mele cu privire la prelucarea datelor in scop de marketing sunt mentionate si marcate de mine in Anexa 1 a prezentului document, anexa ce va putea fi modificata in orice moment la simpla mea solicitare adresata Bancii.

 

 

Transferul datelor personale in strainatate

 

In realizarea scopurilor de mai sus, Garanti Bank SA va transfera datele personale in strainatate, doar daca in tara destinatara este asigurat un nivel adecvat de protectie a datelor personale recunoscut prin decizie a Comisiei Europene, cum ar fi tarile membre ale Uniunii Economice Europene (EEA).

In absenta unei astfel de decizii a Comisiei Europene, Banca va putea transfera date cu caracter personal către o țară terță numai dacă persoana care va prelucra datele in numele Bancii a oferit garanții adecvate prevazute de lege in vederea protejarii datelor personale.

Banca poate fi contactata pentru obtinerea de informatii suplimentare cu privire la garantiile oferite pentru protejarea datelor personale in cazul fiecarui transfer de date in strainanate, printr-o solicitare scrisa in acest sens.

 

Perioada de stocare a datelor personale

 

Banca va stoca datele personale (inclusiv inregistrarile convorbirilor telefonice) pe durata raporturilor noastre contractuale, cat si dupa incetarea acestor raporturi, pentru o perioada de maxim 10 ani, avand in vedere:

  • (i) prevederile legislatiei bancare privind cunoasterea clientelei, prevenirii spalarii banilor si finantarii terorismului, conform carora datele vor fi pastrate pentru o perioada de 5 ani de la data incetarii relatiei de afaceri, cu posibilitatea de prelungire cu inca 5 ani daca se impune extinderea perioadei in scopurile anterior mentionate;
  • (ii) prevederile Legii contabilitatii, conform carora documentele justificative care stau la baza inregistrarilor in contabilitatea financiara se pastreaza 10 ani, cu incepere de la data încheierii exercitiului financiar în cursul caruia au fost întocmite;
  • (iii) necesitatea apararii/conservarii drepturilor Bancii in cadrul unui posibil litigiu privind incheierea, executarea sau incetarea contractului de credit sau de garantie.
  • (iv) prevederile legislatiei privind paza obiectivelor, bunurilor, valorilor şi protecţia persoanelor, conform carora inregistrarile video se stocheaza pentru o perioada de 20 de zile;
  • (v) interesul legitim al Bancii de a efectua supravegherea video a automatelor bancare in scopul prevenirii fraudelor si pentru solutionarea eventualelor reclamatii, caz in care inregistrarile video se stocheaza pentru o perioada de 20 de zile.

Pentru scopul arhivarii datelor conform Legii arhivelor nationale si tinand cont de Nomenclatorul arhivistic (aprobat de Arhivele Nationale) aplicabil la nivelul Bancii si pentru prelucrarea datelor de catre Banca in scopuri statistice datele pot fi stocate pentru perioade mai mari decat cele indicate anterior.

In ceea ce priveste prelucrarea in scop de marketing, aceasta va inceta la momentul retragerii consimtamantului acordat Bancii in acest sens, indiferent daca perioada de stocare mentionata anterior s-a implinit sau nu.

 

Drepturile mele

 

Am posibilitatea exercitarii urmatoarelor drepturi cu privire la datele personale prelucrate de Banca:

  • dreptul de acces la datele cu caracter personal colectate - dreptul de a obtine din partea Bancii o confirmare a faptului ca aceasta prelucreaza sau nu datele cu caracter personal si, in caz afirmativ, asigurarea accesului la datele respective; in acest scop, Banca va furniza o copie a datelor cu caracter personal care fac obiectul prelucrarii;
  • dreptul de opozitie - dreptul de a ma opune in orice moment, din motive intemeiate si legitime legate de situatia mea particulara, ca datele personale sa faca obiectul unei prelucrari de catre Banca; Banca nu va mai prelucra datele cu caracter personal, cu exceptia cazului in care demonstreaza ca are motive legitime și imperioase care justifica prelucrarea și care prevaleaza asupra intereselor, drepturilor și libertatilor mele sau ca scopul prelucrarii este constatarea, exercitarea sau apararea unui drept in instanta.
  • dreptul la portabilitatea datelor - dreptul de a primi datele cu caracter personal pe care le-am furnizat Bancii si de a le transmite unui alt operator; acest drept poate fi exercitat numai cand:

    (i) prelucrarea datelor personale se face in baza consimtamantului acordat in vederea prelucrarii sau are ca temei executarea unui contract si

    (ii) prelucrarea este efectuata prin mijloace automate;.

  • dreptul de retragere a consimtamantului acordat in vederea prelucrarii datelor - acest drept poate fi exercitat in orice moment, fara costuri, numai cand prelucrarea datelor personale se face in baza consimtamantului acordat in vederea prelucrarii datelor; retragerea consimtamantului nu afecteaza legalitatea prelucrarii efectuate pana la acel moment;
  • dreptul la rectificarea datelor:dreptul de a solicita si obtine rectificarea datelor cu caracter personal inexacte si/sau de a obține completarea datelor cu caracter personal care sunt incomplete, inclusiv prin furnizarea unei declarații suplimentare;
  • dreptul la stergerea datelor (“dreptul de a fi uitat”) - acest drept poate fi exercitat in urmatoarele cazuri:

    (i) datele cu caracter personal nu mai sunt necesare pentru indeplinirea scopurilor pentru care au fost colectate sau prelucrate;

    (ii) imi retrag consimtamantul pe baza caruia are loc prelucrarea si nu exista niciun alt temei juridic pentru prelucrare;

    (iii) imi exercit dreptul de opozitie cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal și nu exista motive legitime care sa prevaleze în ceea ce priveste prelucrarea;

    (iv) imi exercit dreptul de opozitie cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal care are drept scop marketingul direct;

    (v) datele cu caracter personal au fost prelucrate ilegal;

    (vi) datele cu caracter personal trebuie sterse pentru respectarea unei obligatii legale a Bancii.

    Vor putea exista situatii in care Banca nu va putea da curs solicitarii de stergere a datelor, si anume:

    (i) in cazurile in care Banca are obligatia legala de pastrare a datelor personale;

    (ii) in cazurile in care datele sunt stocate in scopuri de arhivare in interes public sau in scopuri statistice;

    (iii) in cazurile in care datele sunt necesare pentru constatarea, exercitarea sau apararea unui drept in instanta.

  • dreptul la restrictionarea prelucrarii datelor - acest drept poate fi exercitat in urmatoarele conditii:
  • (i) in situatia care voi contesta exactitatea datelor prelucrate; restrictionarea va opera pentru o perioada care ii va permite Bancii sa verifice exactitatea datelor;

    (ii) in situatia in care prelucrarea este ilegala si ma voi opune stergerii datelor cu caracter personal, solicitand in schimb restrictionarea utilizarii acestora;

    (iii) Banca nu mai are nevoie de datele cu caracter personal in scopul prelucrarii, dar i le voi solicita pentru constatarea, exercitarea sau apararea unui drept in instanta,

    (iv) in situatia in care imi voi exercita dreptul de opozitie cu privire la prelucrarea datelor, cu exceptia cazului in care prelucrarea se face in scop de marketing direct; restrictionarea va opera/se va aplica pentru intervalul de timp in care se verifica daca drepturile legitime ale Bancii prevaleaza asupra drepturilor mele.

  • dreptul de a depune o plangere la autoritatea de supraveghere a prelucrarii datelor cu caracter personal - acest drept poate fi exercitat in cazul in care voi considera ca prelucrarea datelor cu caracter personal incalca prevederile legale din domeniul protectiei datelor, fara a aduce atingere oricaror alte cai de atac administrative sau judiciare; plangerea poate fi depusa la autoritatea de supraveghere din statul membru al Uniunii Europene in care am resedinta obisnuita sau in care se afla locul meu de munca sau in care a avut loc presupusa incalcare. Pentru Romania, plangerea se depune la Autoritatea Nationala de Supraveghere a Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal (A.N.S.P.D.C.P.), cu sediul in B-dul G-ral. Gheorghe Magheru 28-30, Sector 1, cod postal 010336, Bucuresti, sub forma unei adrese scrise, la sediul institutiei sau electronic, la adresa de e-mail anspdcp@dataprotection.ro.
  • Datele de contact ale responsabilului cu protecția datelor sunt:
  • adresa de e-mail: dpo@garantibbva.ro

    adresa poștală: Bucureşti, Șos. Fabrica de Glucoză nr. 5, Novo Park 3, Business Center, Clădirea F, et.5 si 6, sector 2

  

 

GARANTI BANK SA, cu sediul în Bucureşti, Şos. Fabrica de Glucoză nr. 5, Novo Park 3, Business Center, Clădirea F, et.5 şi 6, sector 2, cu număr de ordine în Registrul Comerţului J40/4429/2009, cod de înregistrare fiscală 25394008, înregistrată în registrul instituţiilor de credit cu nr. RB-PJR-40-066/2009, înscrisã în Registrul ASF cu nr.PJR01INCR/400019/28.03.2019 denumită în continuare „Banca”, va prelucra datele mele cu caracter personal furnizate în legătură cu prezenta solicitare, dupa cum urmează:

Datele personale prelucrate pot fi de tipul: numele, prenumele, numărul de telefon, adresa e-mail, adresa de domiciliu, CNP, profesia, locul de muncă, situaţia familială, economică şi financiară, obişnuinţele/ preferinţele/ comportamentul de plată/economisire/îndatorare şi orice alte date pe care le-am furnizat prin intermediul formularului dedicat de pe website-ul Băncii sau ce vor fi dezvăluite în cadrul convorbirii telefonice ce urmează a fi purtată cu reprezentantul Bancii ca urmare a prezentei solicitări;

Scopurile şi temeiurile prelucrării. Destinatarii datelor personale

(i)  în vederea analizării posibilităţii încheierii unui contract de credit la care voi fi parte sau pentru a face demersuri la cererea mea înainte de încheierea acestui contract, Banca va prelucra datele personale, astfel:

  • transmiterea de notificări/informări în legătură cu soluţionarea cererii de mele de analiză a posibilităţii încheierii unui contract de credit;
  • transmiterea datelor către Garanti BBVA Turcia (şi oricare dintre succesorii legali ai acesteia), societate din Turcia, acţionar indirect al Băncii, care administrează sistemul informatic al acesteia;
  • transmiterea datelor către partenerii contractuali ai Băncii (din România sau din străinătate) în vederea furnizării de servicii externalizate, realizate pentru şi în numele Băncii (de exemplu transmiterea de notificări, arhivare, servicii de relaţii cu clienţii, etc).

(ii) în vederea îndeplinirii de către Bancă a unor obligaţii legale, precum:

  • stabilirea identităţii mele în vederea îndeplinirii obligaţiilor legale ale Băncii din domeniul cunoaşterii clientelei, prevenirii spălării banilor şi combaterii terorismului;
  • transmiterea de informaţii către autorităţile abilitate de lege să solicite şi să primească astfel de informaţii, de exemplu instanţele de judecată, parchete, executori judecătoreşti, Oficiul National de Prevenire şi Combatere a Spălării Banilor (O.N.P.C.S.B.), autorităţi fiscale, notari publici, autorităţi cu rol de supraveghere şi control în domeniul bancar etc;

(iii) în vederea exercitării de către Bancă a unui interes legitim, astfel:

  • transmiterea datelor personale către entităţile care fac parte din grupul Garanti BBVA (toate entităţile afiliate, precum şi toţi acţionarii direcţi şi indirecţi ai GARANTI BANK S.A.), format la aceasta dată din: Garanti Holding B.V. şi G Netherlands B.V. (Olanda), Garanti Bilişim Teknolojisi ve Ticaret T.A.Ş., Garanti BBVA Turcia (Turcia), Banco Bilbao Vizcaya Argentaria SA (Spania), Ralfi IFN SA, Motoractive IFN SA, Motoractive Multiservices SRL (Romania), în scopuri administrative interne (în scopul legitim al realizării supravegherii consolidate la nivel de grup, spre exemplu analiza situaţiei financiare a entităţilor din grup, identificarea riscurilor aferente activităţii grupului, etc.)
  • folosirea datelor de către Bancă în scopuri statistice, cu condiţia pseudonimizării acestora.

 

Transferul datelor personale în străinătate

În realizarea scopurilor de mai sus, Garanti Bank S.A. va putea transfera datele personale în străinătate, doar dacă în ţara destinatară este asigurat un nivel adecvat de protecţie a datelor personale recunoscut prin decizie a Comisiei Europene.

În absenţa unei astfel de decizii a Comisiei Europene, Banca va putea transfera date cu caracter personal către o țară terță doar în conformitate cu  garanțiile adecvate prevăzute de lege în vederea protejării datelor personale. Banca poate fi contactată pentru obţinerea de informaţii suplimentare cu privire la garanţiile oferite pentru protejarea datelor personale în cazul fiecărui transfer de date în străinătate, printr-o solicitare scrisă în acest sens.

 

Perioada de stocare a datelor personale

În cazul în care voi incheia un contract de credit cu Banca, Banca va stoca datele personale pe durata raporturilor noastre contractuale, cât şi după incetarea acestor raporturi, pentru o perioadă de maxim 10 ani, având în vedere: prevederile legislaţiei bancare privind cunoaşterea clientelei, prevenirii spălării banilor şi finanţării terorismului, prevederile Legii contabilităţii privind păstrarea documentelor justificative care stau la baza înregistrărilor în contabilitatea financiară, necesitatea apărării/conservării drepturilor Băncii în cadrul unui posibil litigiu privind încheierea, executarea sau încetarea contractului de credit.

În cazul în care nu voi încheia un contract de credit cu Banca, Banca va stoca datele personale pe o perioadă de 5 ani de la data solicitării, având în vedere prevederile legislaţiei bancare privind cunoaşterea clientelei, prevenirii spălării banilor şi finanţării terorismului şi necesitatea apărării/conservării drepturilor Băncii în cadrul unui posibil litigiu.

Pentru scopul arhivării datelor conform Legii arhivelor naţionale şi ţinând cont de Nomenclatorul arhivistic (aprobat de Arhivele Nationale) aplicabil la nivelul Băncii şi pentru prelucrarea datelor de către Bancă în scopuri statistice datele pot fi stocate pentru perioade mai mari decat cele indicate anterior.

Drepturile mele

Voi avea posibilitatea exercitării în cazurile şi în condiţiile prevăzute de lege a următoarelor drepturi cu privire la datele personale prelucrate de către Bancă:

  • dreptul de acces
  • dreptul de opoziţie
  • dreptul la portabilitatea datelor
  • dreptul la rectificarea datelor
  • dreptul la ştergerea datelor (“dreptul de a fi uitat”)

Vor putea exista situaţii în care Banca nu va putea da curs solicitării de ştergere a datelor, şi anume:

  1. în cazurile în care Banca are obligaţia legală de păstrare a datelor personale;
  2. în cazurile în care datele sunt stocate în scopuri de arhivare în interes public sau în scopuri statistice;

iii. în cazurile în care datele sunt necesare pentru constatarea, exercitarea sau apărarea unui drept în instanţă.

  • dreptul la restricţionarea prelucrării datelor

Drepturile prevăzute mai sus pot fi exercitate prin transmiterea unei solicitări către GARANTI BANK S.A., la sediul central al acesteia, la oricare dintre sucursalele Băncii, precum şi prin mijloace electronice, la adresa de e-mail dpo@garantibbva.ro, furnizând suficiente date care să permita identificarea solicitantului de către Bancă.

  • dreptul de a depune o plângere la autoritatea de supraveghere a prelucrării datelor cu caracter personal în România, plângerea se va depune la Autoritatea Naţională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (A.N.S.P.D.C.P.), cu sediul în B-dul G-ral Gheorghe Magheru 28-30, Sector 1, cod postal 010336, Bucureşti, sub forma unei adrese scrise, la sediul instituţiei, sau electronic, la adresa de e-mail anspdcp@dataprotection.ro.

Prin validarea acestui formular declar că am fost informat/ă şi sunt de acord cu prelucrarea datelor mele cu caracter personal așa cum este descrisă