Întrebări frecvente

Întrebări generale

Dacă cererea de emitere a fost acceptată, dar nu primesc cardul, cum trebuie să procedez?

Pentru a intra în posesia cardului, te rugăm să iei legătura cu consultantul tău Garanti sau să suni la Alo Garanti 0800 80 1234 număr de telefon gratuit, apelabil doar din reţelele fixe* sau + 40 21 200 94 94, număr de telefon cu tarif normal*.

Cum pot afla detalii referitoare la stadiul aprobării Cererii de emitere Card de Credit?

Pentru a afla stadiul de aprobare a Cererii de emitere Card de Credit poţi vizita orice agenţie Garanti Bank, sau poţi suna la Alo Garanti 0800 80 1234 număr de telefon gratuit, apelabil doar din reţelele fixe* sau + 40 21 200 94 94, număr de telefon cu tarif normal*.

Ce trebuie să fac dacă îmi pierd cardul sau acesta îmi este furat?

În astfel de situații, sună la Alo Garanti 0800 80 1234 număr de telefon gratuit, apelabil doar din reţelele fixe* sau + 40 21 200 94 94, număr cu tarif normal, apelabil din orice reţea de telefonie şi anunţă imediat că ai pierdut cardul sau că acesta ţi-a fost furat. Procedând astfel nu vei purta răspunderea legată de tranzacţiile efectuate cu cardul tău după ce ai raportat pierderea/furtul acestuia.

În condiţiile în care mi-am schimbat numele, cum pot să-mi reemit cardul cu noul nume?

Te rugăm să depui o copie după noul act de identitate şi o cerere semnată la cea mai apropiată agenţie Garanti Bank.


Întrebări cu privire la cardurile suplimentare

Cum pot aplica pentru un card suplimentar?

Poţi solicita emiterea unui card suplimentar la orice agenţie Garanti Bank, sau sunând la Alo Garanti 0800 80 1234 număr de telefon gratuit, apelabil doar din reţelele fixe* sau + 40 21 200 94 94, număr de telefon cu tarif normal*.

Cum este stabilită limita zilnică aferentă cardului suplimentar?

Tu, ca și deţinator de card principal, hotorăşti limita zilnică aferentă cardului suplimentar. Menţionează acest procent în momentul solicitării emiterii unui card suplimentar.

Pot să diminuez limita cardului suplimentar?

Da, trebuie să vizitezi cea mai apropiată agenţie Garanti Bank şi să completezi formularul aferent.

Cum pot achita suma minimă de plată pentru cardul suplimentar?

Pentru cardul suplimentar, nu există sumă minimă de plată. Toate tranzacțiile efectuate cu cardul principal și cardul/cardurile secundar/e se regăsesc în extrasul de cont al deținătorului cardului principal.


Codul PIN

Cum pot afla codul PIN aferent Bonus Cardului?

Codul PIN îl poți seta singur sunând la Alo Garanti 0800 80 1234 număr de telefon gratuit, apelabil doar din reţelele fixe* sau + 40 21 200 94 94, număr de telefon cu tarif normal*.

Cum pot afla codul PIN dacă l-am uitat?

Codul PIN îl poți reseta singur sunând la Alo Garanti 0800 80 1234 număr de telefon gratuit, apelabil doar din reţelele fixe* sau + 40 21 200 94 94, număr de telefon cu tarif normal*.

Cum schimb codul PIN al cardului meu?

Codul PIN poate fi schimbat sunând la Alo Garanti 0800 80 1234 număr de telefon gratuit, apelabil doar din reţelele fixe* sau + 40 21 200 94 94, număr de telefon cu tarif normal*.


Întrebări despre plata ratelor / limita de credit

Ce este un extras de cont?

Extrasul de cont îţi oferă informaţii detaliate legate de toate plățile și tranzacţiile efectuate cu cardul de credit în luna aferentă extrasului de cont, de limita ta de credit, de valoarea bonusului, de sold.

Cum pot să solicit mărirea limitei de credit?

Te invităm la cea mai apropiată agenţie Garanti Bank pentru a solicita o mărire a limitei de credit a cardului tău.

Cum pot modifica data emiterii extrasului de cont?

Pentru a modifica data emiterii extrasului de cont poți să suni la Alo Garanti 0800 80 1234 număr de telefon gratuit, apelabil doar din reţelele fixe* sau + 40 21 200 94 94, număr de telefon cu tarif normal* sau poti seta data emiterii prin Garanti Online, serviciul nostru de Internet Banking. Poţi schimba data emiterii extrasului de cont o singură dată pe lună şi de maxim 2 ori pe an.

Cum pot să achit automat suma minimă de plată aferenta Bonus Cardului?

Dacă doreşti ca suma minimă de plată aferentă Bonus Cardului tău să fie reţinută automat din contul tău la data scadentă, te rugăm să mergi în orice agenţie Garanti Bank, să setezi opțiunea din Garanti Online, serviciul nostru de Internet Banking sau să suni la Alo Garanti 0800 80 1234 număr de telefon gratuit, apelabil doar din reţelele fixe* sau + 40 21 200 94 94, număr de telefon cu tarif normal*. Ai grijă ca la data plăţii automate să existe în contul tău suma necesară.

Pot să achit automat suma minimă de plată aferentă Bonus Card din limita de credit aprobată?

Nu este posibil să achiți automat suma minimă de plată din limita de credit aprobată. Suma minimă de plată poate fi reţinută automat numai din contul tău curent la data scadentă, după setarea opţiunii de debitare automată.

Ce este perioada de graţie?

Este perioada în care nu ți se percepe dobândă pentru tranzacțiile efectuate la comercianți, cu condiţia de a achita integral până la Data Scadentă suma datorată la sfârşitul perioadei de calcul pentru care a fost emis extrasul de cont. Ea este de până la 50 de zile: 30 de zile pentru ciclul tranzacțional plus 20 de zile după data emiterii extrasului.

Pentru toate cumpărăturile se percepe dobândă?

Nu se va aplica dobândă pentru toate tranzacțiile efectuate la comercianți, dacă datoria curentă se plăteşte integral până la data scadentă. În cazul retragerilor de numerar, dobânda se percepe începând cu data tranzacţiei.

Cum pot să efectuez plățile lunare?

  • La orice ATM Garanti
  • Prin Garanti Online
  • În orice agenție Garanti
  • Apelând Alo Garanti
  • În locațiile Poșta Română
  • În locațiile Pay Point

Întrebări despre anularea ratelor

Când și cum se pot anula ratele?

Planurile de rate se pot anula oricând fie prin contactarea serviciului Alo Garanti, fie prin solicitare scrisă într-una dintre agențiile Garanti Bank.

Cum se vor vedea pe extrasul de cont planurile de rate anulate?

În cazul rambursării/returnării în avans a ratelor aferente tranzacțiilor realizate prin Bonus Card, pe următoarele extrase de cont vor fi evidențiate atât ratele inițiale cât și ratele rambursate/returnate, până la momentul postării ultimei rate aferente fiecărei tranzacții în parte. Totodată, pe extrasele de cont următoare poate interveni un decalaj între postarea ratelor inițiale scadente și ratele rambursate/returnate, din prisma datei în care s-a realizat postarea ratei și postarea rambursării/returnării. Astfel, unele extrase de cont pot fi diminuate cu sumele aferente ratelor decalate și implicit alte extrase de cont pot fi majorate cu sumele reprezentând perechi ale tranzacțiilor decalate și evidențiate anterior.

Există vreun cost pentru anularea planurilor de rate?

Această opțiune este gratuită.

La ce trebuie să fiu atent atunci când doresc plata în avans, totală sau parțială, a ratelor?

Simplul transfer al unor sume care depășesc Totalul Datoriei Curente, în contul cardului nu implică, automat, anularea planului de rate. În situația în care doriți plata în avans, parțială/totală, a ratelor viitoare, fie contactați serviciul Alo Garanti, fie solicitați în scris într-una dintre agențiile Garanti Bank.

În acest caz contravaloarea ratelor solicitate pentru rambursare în avans va fi postată la plată, reprezentând un debit curent. Altfel, disponibilul din contul atașat cardului de credit se va transfera automat pe card la momentul în care se vor posta la plata ratele viitoare sau în cazul în care se vor realiza alte tranzacții cu postare imediată.


Întrebări despre bonus

În cazul plaților efectuate online, nu se acordă bonus decât dacă există o campanie specială în vigoare, care să menționeze acordarea de bonus pentru tranzacțiile online.
În magazinele partenere nu se acordă bonusul standard în cazul Campaniilor speciale**.

Cum cheltuiesc bonusul acumulat?

Bonusul pe care îl câştigi poate fi uşor folosit la orice Magazin Partener Bonus Card, în orice moment. Nu trebuie să aştepţi! Nu trebuie să dai telefoane! Tu decizi când şi ce să cumperi gratuit! 1 Punct Bonus = 1 RON Poţi alege să utilizezi doar o parte din bonusul acumulat pentru a achita integral sau parţial cumpărăturile făcute la oricare Magazin Partener Bonus Card. Trebuie doar să îi menţionezi vânzătorului în momentul efectuării plăţii că doreşti să foloseşti bonusul acumulat.

Cum câştig bonus?

De fiecare dată când cumperi, câştigi 0.3% bonus, oriunde în lume la magazinele non-partenere. La Magazinele Partenere Bonus Card poţi câştiga până la 10% bonus. Tot ce trebuie să faci este să anunți comerciantul partener să folosească POS-ul Garanti. Cumperi mai mult, câştigi mai mult!

Ce se întâmplă dacă nu folosesc bonusul acumulat?

Bonusul nu expiră niciodată! Il poţi utiliza pentru cumpărături gratuite oricând doreşti!

Câştig bonus şi atunci când cumpăr în rate la Partenerii Bonus Card?

Da, câştigi bonus şi în cazurile în care cumperi în rate la Magazinele Partenere Bonus Card.

*program zilnic între 9.00 şi 22.00

**Campaniile speciale sunt Campaniile pe o perioadă determinată în care se acordă rate și/sau bonus suplimentar față de condițiile standard în magazinele partenere.
Pentru lista actualizată a campaniilor click aici.

* Parcurge documentul pentru a fi de acord cu Prelucrarea datelor personale.

GARANTI BANK SA, cu sediul în Bucureşti, Șos. Fabrica de Glucoză Nr. 5, Novo Park 3, Business Center, Cladirea F, et.5 și 6, sector 2, cu număr de ordine în Registrul Comerțului J40/4429/2009, cod de înregistrare fiscală 25394008, înregistrată în registrul instituțiilor de credit cu nr. RB-PJR-40-066/2009, denumită în continuare „Banca”, va prelucra datele mele personale furnizate în legatură cu prezenta solicitare, după cum urmează:

Datele personale prelucrate: numele, prenumele, adresa, numărul de telefon, adresa e-mail, CNP locul de muncă, situația familială, economică și financiară, obișnuințele/ preferințele/ comportamentul de plată/economisire/îndatorare și orice alte date pe care le-am furnizat prin intermediul formularului dedicat de pe website-ul Băncii sau ce vor fi dezvăluite în cadrul convorbirii telefonice ce urmează a fi purtată cu reprezentantul Băncii ca urmare a prezentei solicitări.

Scopurile și temeiurile prelucrării. Destinatarii datelor personale

(i) în vederea analizării posibilității încheierii unui contract de card de credit la care voi fi parte sau pentru a face demersuri la cererea mea, înainte de încheierea acestui contract, Banca va prelucra datele personale, astfel:

  • transmiterea de notificări/informări în legatură cu soluționarea cererii de mele de analiză a posibilității încheierii unui contract de card de credit;
  • transmiterea datelor catre Turkyie Garanti Bankasi A.Ş. (și oricare dintre succesorii legali ai acesteia), societate din Turcia, acționar indirect al Băncii, care administrează sistemul informatic al acesteia;
  • transmiterea datelor către partenerii contractuali ai Băncii (din Romania sau din străinatate) în vederea furnizării de servicii externalizate, realizate pentru și în numele Băncii (de exemplu transmiterea de notificări, arhivare, servicii de relații cu clienții, etc)/

(ii) în vederea îndeplinirii de către Bancă a unor obligații legale, precum:

  • stabilirea identității mele în vederea îndeplinirii obligațiilor legale ale Băncii din domeniul cunoașterii clientelei, prevenirii spălarii banilor și combaterii terorismului;
  • transmiterea de informații către autoritățile abilitate de lege să solicite și să primească astfel de informații, de exemplu instanțele de judecată, parchete, executori judecătorești, Oficiul Național de Prevenire și Combatere a Spălării Banilor (O.N.P.C.S.B.), autorități fiscale, notari publici, autorități cu rol de supraveghere și control în domeniul bancar etc.

(iii) în vederea exercitării de către Bancă a unui interes legitim, astfel:

  • transmiterea datelor personale catre entitățile care fac parte din grupul Garanti (toate entitățile afiliate, precum și toți acționarii direcți și indirecți ai GARANTI BANK SA), format la aceasta dată din: Garanti Holding B.V. si G Netherlands B.V. (Olanda), Garanti Bilişim Teknolojisi ve Ticaret T.A.Ş., Turkyie Garanti Bankasi A.Ş.(Turcia), Banco Bilbao Vizcaya Argentaria SA (Spania), Ralfi IFN SA, Motoractive IFN SA, Motoractive Multiservices SRL (Romania), în scopuri administrative interne (în scopul legitim al realizării supravegherii consolidate la nivel de grup, spre exemplu analiza situației financiare a entităților din grup, identificarea riscurilor aferente activității grupului, etc.)
  • folosirea datelor de catre Bancă în scopuri statistice, cu condiția pseudonimizării acestora.

Transferul datelor personale în străinătate

În realizarea scopurilor de mai sus, Garanti Bank SA va transfera datele personale în străinătate, doar dacă în țara destinatară este asigurat un nivel adecvat de protecție a datelor personale recunoscut prin decizie a Comisiei Europene, cum ar fi țările membre ale Uniunii Economice Europene (EEA).

In absența unei astfel de decizii a Comisiei Europene, Banca va putea transfera date cu caracter personal către o țară terță numai dacă persoana care va prelucra datele în numele Băncii a oferit garanții adecvate prevăzute de lege în vederea protejării datelor personale.

Banca poate fi contactată pentru obținerea de informații suplimentare cu privire la garanțiile oferite pentru protejarea datelor personale în cazul fiecărui transfer de date în străinatate, printr-o solicitare scrisă în acest sens.

Perioada de stocare a datelor personale

În cazul în care voi incheia un contract de card de credit cu Banca, Banca va stoca datele personale pe durata raporturilor noastre contractuale, cât și după încetarea acestor raporturi, pentru o perioadă de maxim 10 ani, având în vedere: prevederile legislației bancare privind cunoașterea clientelei, prevenirii spălării banilor și finanțării terorismului, prevederile Legii contabilității privind păstrarea documentelor justificative care stau la baza înregistrărilor în contabilitatea financiară, necesitatea apărării/conservării drepturilor Băncii în cadrul unui posibil litigiu privind încheierea, executarea sau încetarea contractului de credit.

În cazul în care nu voi încheia un contract de card de credit cu Banca, Banca va stoca datele personale pe o perioadă de 5 ani de la data solicitării, având în vedere prevederile legislației bancare privind cunoașterea clientelei, prevenirii spălării banilor și finanțării terorismului și necesitatea apărării/conservării drepturilor Băncii în cadrul unui posibil litigiu.

Pentru scopul arhivării datelor conform Legii arhivelor naționale și ținând cont de Nomenclatorul arhivistic (aprobat de Arhivele Naționale) aplicabil la nivelul Băncii și pentru prelucrarea datelor de către Bancă în scopuri statistice datele pot fi stocate pentru perioade mai mari decât cele indicate anterior.

Drepturile mele

Voi avea posibilitatea exercitării, în cazurile și în condițiile prevăzute de lege, a următoarelor drepturi cu privire la datele personale prelucrate de către Bancă:

  • dreptul de acces
  • dreptul de opoziție
  • dreptul la portabilitatea datelor
  • dreptul la rectificarea datelor
  • dreptul la ștergerea datelor (“dreptul de a fi uitat”)

Vor putea exista situații în care Banca nu va putea da curs solicitării de ștergere a datelor, și anume:

  • în cazurile în care Banca are obligația legală de păstrare a datelor personale sau justifică un interes legitim;
  • în cazurile în care datele sunt stocate în scopuri de arhivare în interes public sau în scopuri statistice;
  • în cazurile în care datele sunt necesare pentru constatarea, exercitarea sau apărarea unui drept în instanță.
  • dreptul la restricționarea prelucrării datelor Drepturile prevăzute mai sus pot fi exercitate prin transmiterea unei solicitări către GARANTI BANK S.A., la sediul central al acesteia, la oricare dintre sucursalele Băncii, precum și prin mijloace electronice, la adresa de e-mail dpo@garantibank.ro, furnizând suficiente date care să permită identificarea solicitantului de către Bancă.
  • dreptul de a depune o plângere la autoritatea de supraveghere a prelucrării datelor cu caracter personal în România, plângerea se va depune la Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (A.N.S.P.D.C.P.), cu sediul în B-dul G-ral Gheorghe Magheru 28-30, Sector 1, cod poștal 010336, București, sub forma unei adrese scrise, la sediul instituției, sau electronic, la adresa de e-mail anspdcp@dataprotection.ro.
* Parcurge documentul pentru a fi de acord cu Prelucrarea datelor personale.

Informare prelucrare date in legatura cu intrebarile/solicitarile adresate GARANTI BANK SA prin intermediul site-ului bonuscard.ro

 

GARANTI BANK SA, cu sediul in Bucureşti, Sos. Fabrica de Glucoza nr. 5, Novo Park 3, Business Center, Cladirea F, et.5 si 6, sector 2, cu numar de ordine in Registrul Comertului J40/4429/2009, cod de inregistrare fiscala 25394008, inregistrata in registrul institutiilor de credit cu nr. RB-PJR-40-066/2009, denumita in continuare „Banca”, prelucreaza datele tale personale furnizate cu ocazia inaintarii unor intrebari/solicitari prin intermediul site-ului, dupa cum urmeaza:

 

Datele personale prelucrate: numele, prenumele, codul numeric personal (CNP), adresa, numarul de telefon, adresa e-mail si orice alte date furnizate Bancii in baza prezentului formular sau ce ar putea fi dezvaluite de catre tine in cadrul procesului de analiza si solutionare a prezentei solicitari.

 

Scopurile si temeiurile prelucrarii. Destinatarii datelor personale

 

  • pentru a inregistra solicitarea ta si a face demersuri in vederea solutionarii acesteia, Banca va prelucra datele personale, astfel:
  • transmiterea de notificari/informari/raspunsuri in legatura cu solicitarea ta.
  • transmiterea datelor catre Turkyie Garanti Bankasi A.Ş. (si oricare dintre succesorii legali ai acesteia), societate din Turcia, actionar indirect al Bancii, care administreaza sistemul informatic al acesteia;
  • transmiterea datelor catre partenerii contractuali ai Bancii (din Romania sau din strainatate) in vederea furnizarii de servicii externalizate, realizate pentru si in numele Bancii (de exemplu transmiterea de notificari, arhivare, servicii de relatii cu clientii, etc).

 

  • in vederea indeplinirii de catre Banca a unor obligatii legale, precum:
  • stabilirea identitatii in vederea indeplinirii obligatiilor legale ale Bancii din domeniul cunoasterii clientelei;
  • transmiterea de informatii catre autoritatile abilitate de lege sa solicite si sa primeasca informatii, de exemplu instantele de judecata, parchete, executori judecatoresti, autoritati fiscale, notari publici, autoritati cu rol de supraveghere si control in domeniul bancar etc;

 

  • in vederea exercitarii de catre Banca a unui interes legitim, astfel:
  • transmiterea datelor personale catre entitatile care fac parte din grupul Garanti (toate entitatile afiliate, precum si toti actionarii directi si indirecti ai GARANTI BANK SA), format la aceasta data din: Garanti Holding B.V. si G Netherlands B.V. (Olanda), Garanti Bilişim Teknolojisi ve Ticaret T.A.Ş., Turkyie Garanti Bankasi A.Ş.(Turcia), Banco Bilbao Vizcaya Argentaria SA (Spania), Ralfi IFN SA, Motoractive IFN SA, Motoractive Multiservices SRL (Romania), in scopuri administrative interne (in scopul legitim al realizarii supravegherii consolidate la nivel de grup, spre exemplu analiza situatiei financiare a entitatilor din grup, identificarea riscurilor aferente activitatii grupului, etc.)
  • folosirea datelor de catre Banca in scopuri statistice, cu conditia pseudonimizarii acestora.

 

 

Transferul datelor personale in strainatate

 

In realizarea scopurilor de mai sus, Garanti Bank SA va putea transfera datele personale in strainatate, doar daca in tara destinatara este asigurat un nivel adecvat de protectie a datelor personale recunoscut prin decizie a Comisiei Europene, cum ar fi tarile membre ale Uniunii Economice Europene (EEA).

In absenta unei astfel de decizii a Comisiei Europene, Banca va putea transfera date cu caracter personal către o țară terță numai dacă persoana care va prelucra datele in numele Bancii a oferit garanții adecvate prevazute de lege in vederea protejarii datelor personale.

Banca poate fi contactata pentru obtinerea de informatii suplimentare cu privire la garantiile oferite pentru protejarea datelor personale in cazul fiecarui transfer de date in strainanate, printr-o solicitare scrisa in acest sens.

 

Perioada de stocare a datelor personale

 

In masura in care esti client al Bancii, Banca va stoca datele personale pe durata raporturilor noastre contractuale, cat si dupa incetarea acestor raporturi, pentru o perioada de maxim 10 ani, avand in vedere: prevederile legislatiei bancare privind cunoasterea clientelei, prevederile Legii contabilitatii privind pastrarea documentelor justificative care stau la baza inregistrarilor in contabilitatea financiara, necesitatea apararii/conservarii drepturilor Bancii in cadrul unui posibil litigiu;

In masura in care nu esti client al Bancii, Banca va stoca datele personale pe o perioada de 3 ani avand in vedere necesitatea apararii/conservarii drepturilor  Bancii in cadrul unui posibil litigiu.

Pentru scopul arhivarii datelor conform Legii arhivelor nationale si tinand cont de Nomenclatorul arhivistic (aprobat de Arhivele Nationale)  aplicabil la nivelul Bancii si pentru  prelucrarea datelor de catre Banca in scopuri statistice datele pot fi stocate pentru perioade mai mari decat cele indicate anterior.

 

Drepturile mele

 

Vei avea posibilitatea exercitarii, in cazurile si in conditiile prevazute de lege, a urmatoarelor drepturi cu privire la datele personale prelucrate de catre Banca:

  • dreptul de acces
  • dreptul de opozitie
  • dreptul la portabilitatea datelor
  • dreptul la rectificarea datelor
  • dreptul la stergerea datelor (“dreptul de a fi uitat”)

Vor putea exista situatii in care Banca nu va putea da curs solicitarii de stergere a datelor, si anume:

  1. in cazurile in care Banca are obligatia legala de pastrare a datelor personale;
  2. in cazurile in care datele sunt stocate in scopuri de arhivare in interes public sau in scopuri statistice;
  3. in cazurile in care datele sunt necesare pentru constatarea, exercitarea sau apararea unui drept in instanta.
  • dreptul la restrictionarea prelucrarii datelor

Drepturile prevazute mai sus pot fi exercitate prin transmiterea unei solicitari catre GARANTI BANK S.A., la sediul central al acesteia, la oricare dintre sucursalele Bancii, precum si prin mijloace electronice, la adresa de e-mail dpo@garantibank.ro, furnizand suficiente date care sa permita identificarea solicitantului de catre Banca.

  • dreptul de a depune o plangere la autoritatea de supraveghere a prelucrarii datelor cu caracter personal In Romania, plangerea se va depune la Autoritatea Naționala de Supraveghere a Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal (A.N.S.P.D.C.P.), cu sediul in B-dul G-ral Gheorghe Magheru 28-30, Sector 1, cod postal 010336, Bucuresti, sub forma unei adrese scrise, la sediul institutiei, sau electronic, la adresa de e-mail anspdcp@dataprotection.ro.